יסודות תוכנת הייפר - הקדמה

זהו עמוד הקדמה למנהלי מערכת חדשים, שלומדים להכיר את מערכת SYE Hyper RAP.
הייפר הנה תוכנת ניהול בעלת מודולים מתחומי ה-CRM וה-ERP. הייפר נועדה לנהל את הארגון מכל הכיוונים: תקשורת (דואר אלקטרוני, טלפוניה, מסרונים), מערכות יחסים עם לקוחות, ספקים ועובדים, הנהלת חשבונות, מלאי, ייצור, שיווק ומכירות.
הייפר אמורה להיות האבולוציה הבאה בתחום ולכן הוגדרה כ-RAP שהם ראשי התיבות של Relationship, Accounting & Production.
זוהי אינה סיסמה שיווקית אלא השקפת עולם והבסיס לכל מבנה המערכת - כל פעולה הנה גם מערכת יחסים ולרוב גם פעולה כספית !

הייפר בנויה להיות קלה ומינימליסטית כמה שניתן, לאפשר ניהול גמיש, נגיש ואיכותי. להייפר יש גם API וגם מנוע הרצת קוד (Script), המאפשרים למנהל המערכת להתערב בקרביים של התהליכים בתוכנה.
בפרק זה נלמד את כל מערכת ההגדרות והכלים של הייפר, כולם מופעלים מיישום הלקוח (SYE Hyper Client Application) ולחלקם השפעה על יישומים אחרים המופעלים ע"ג השרתים השונים בארגון (אתר, API, PBX ועוד).
כאשר את/ה עוברים על העמודים בפרק זה, הקפידו גם לקרוא את טבלאות ההגדרה (קישור נפרד מימין בכל עמוד), כל שדה מוסבר !

להלן תרשים מבנה היישומים של הייפר:
SYE Hyper RAP applications schema

עמודי ההגדרה מרוכזים בתפריט הראשי תחת צומת אחת

התפריט של הייפר מאפשר לכם לפתוח עמודי הגדרה במקביל ולהגדיר הרשאות פרטניות לכל עמוד.
חלק מהעמודים זהים במבנה שלהם, רק ניגשים לטבלאות אחרות. לכן כתבנו עמוד הדרכה "מרוכז" לכל המסכים "הפשוטים" ועמודי הדרכה פרטניים היכן שצריך.

להלן דוגמה לתפריט ההגדרות. אצלך בהייפר יכול להופיע עץ שונה בהתאם להרשאות ולמודולים הפעילים...
hyper settings in home page menu
להמשך הלמידה קראו את תתי העמודים (אינדקס בצד ימין) על פי סידרם.

הרשאות, מנהל מערכת וסגן מנהל

זה נושא קצת מורכב, אנא קראו בסבלנות.
מערכת ההרשאות של הייפר היא ברובה "ידנית" = הכל פתוח למעט חסימות שהוגדרו. היתרון הוא כמובן הגמישות אבל החסרון הוא כמות העבודה הנדרשת להטמעה.
לכן הוספנו הרשאות יסוד הנאכפות מתוך הקוד של הייפר, מקצרות מאוד את תהליך ההגדרה ומונעות חשיפה למידע שאינו מיועד למשתמש.
בחרתי לצטט כאן מספר שדות מתוך רשומת המשתמש, לאחר הבנת התמונה המלאה נוכל להתרכז במשמעות "מנהלי המערכת" וגישתם להגדרות היסוד.
שם השדה תיאור
קבוצת הרשאה כל משתמש יכול להיות שייך לקבוצה אחת או למספר קבוצות ומכן נקבעות הרשאותיו הידניות.
שימו לב שכלל איסור גישה גובר על התרת גישה!
לדוגמה: אם המשתמש חבר בקבוצות A + B לקבוצה A מותר להיכנס לדוח X ולקבוצה B אסור (מוזן כלל איסור) - אזי המשתמש שלנו יהיה חסום בפני הדוח X.
הדרך הנכונה לאפשר גישה היא על דרך ה-"חיוב / איפשור", כלומר לכל פריט להזין את רשימת הקבוצות להן מותרת הגישה. כדאי להשתמש בשיטת האיסור אם רשימת האיסורים קצרה יותר...
מורשה לערוך את יסודות (הגדרות) המערכת
  • לא (משתמש רגיל): למשתמש לא תהיה גישה ליסודות המערכת (כל העץ המצולם לעיל, יוחבא במלואו).
  • כן (מנהל ראשי): גישה מלאה להגדרות הייפר. שליטה מלאה בהרשאות, בהתנהגות התוכנה וגישה למסד הנתונים לפתרון בעיות.
    נדגיש, שאפילו מנהל ראשי עדיין כפוף לשדות ההרשאה הבאים בטבלה.
  • סגן (מנהל חלקי): כמו משתמש רגיל, אבל עם היכולת לשלוט על הגדרות דואל, PBX, ממשקי אינטרנט, תכנים ורשימת מילים בכלי האיות.
    בעצם סגן מנהל הוא פותר הבעיות שלנו ומקבל כל מיני יכולות נסתרות במודולים, לדוגמה הרשות למחוק רשומה במגעים והתקשרויות גם לאחר 20 דקות.
    הייפר מכילה מנגנון הגבלה חכם שסגן מנהל לא יוכל לתת הרשאות "מנהל ראשי" למשתמש אחר או חשיפה מוגברת ללקוחות / ספקים / יומנים וכ'ו.
הרשאות חיפוש וכניסה לתיקי לקוחות
הרשאות חיפוש וכניסה לתיקי ספקים
הרשאות חיפוש וכניסה ליומנים או דוא"ל
קבוצת שדות שאין צורך לצטט אותם כאן באופן מלא. רק נציין שלכל משתמש ניתן לקבוע את טווח הגישה שלו ללקוחות וספקים (עם הרשאה נפרדת לחיפוש לעומת כניסה).
אותו הדבר לגבי היכולת לראות (חיצונית / גראפית) יומנים של משתמשים אחרים לעומת האפשרות לנהל להם את היומן.
עיקר הדגש הוא שלמנהלי מערכת ראשיים (מהשדה הקודם) אין שום פריבילגיה או מעקף להרשאות הללו.
המשתמש הוא מנהל חשבונות, התר לו לעבוד על: שימו לב שניתן להגביל חשיפה לנתונים כספיים על פי סוג החשבון בהייפר.
לדוגמה: משתמש יכול לראות שפקודת יומן על חשבונית מחייבת את הלקוח ומזכה את חשבונות הכנסה A+B - אבל הוא לא יכול להיכנס לחשבונות ההכנסה ולכן אינו נחשף למחזורים של החברה.
  • Client accounts: גישה לחשבונות של לקוחות. המשתמש ייחשף לכלל הפעולות מול הלקוחות, לגביה ולסך היתרות שלהם.
  • Supplier accounts: גישה לחשבונות של ספקים. המשתמש ייחשף לכלל הפעולות מול הספקים, לתשלומים ולסך היתרות שלהם.
  • Project accounts: גישה לחשבונות של פרויקטים. בהייפר מטרת הפרויקטים הנה גמישה ולכן לא ניתן כאן דוגמאות.
  • Employee accounts: גישה לחשבונות של עובדים. המשתמש ייחשף לשכר!, להחזרים, תנאים סוציאליים וכיו. היזהרו בהרשאה זו.
    מנהל חשבונות יכול לנהל מאזן בהייפר מבלי להיכנס לחשבונות הפרטניים של העובדים!
  • Primary accounts (Banks, P/L etc): גישה לחשבונות הראשיתיים של החברה / ארגון. הכנסות, הוצאות, בנקים, קופות, מוסדות... כל טיפוס שלא הפרדנו בסעיפים הקודמים.
הרשאה לניהול עובדים / משתמשים מחכה להשלמת התיעוד מתוך הקוד
  • No Access: חסימת הגישה באופן מלא.
  • Readonly: המשתמש יכול לקרוא את רשימת המשתמשים בהייפר ולהיחשף (קריאה בלבד) ללשוניות:
  • Edit only Attendance & Commissions: גישת קריאה בלבד וניהול העמלות / בונוסים לעובדים. vice admin
  • Edit users from his Agency: רשאי לנהל את המשתמשים מהסניף שלו בלבד ומתחת להרשאות שלו עצמו (ניהול מערכת וחשיפה למידע).
  • Edit users from all agencies: הרשאת ניהול משתמשים מלאה!   להזכירך שיש מערכת הרשאות ידנית על כל שדה, לשונית ולחצן.
Test_New_User_Authorized_Less_Then_Creator
הרשאה לניהול מוצרים מחכה להשלמת התיעוד מתוך הקוד
  • No Access: חסימת הגישה באופן מלא.
  • Readonly: רשאי לקרוא את ספר המוצרים במלואו.
  • Edit only Price-list: הרשאת קריאה מלאה + אפשרות לערוך מחירים בלבד.
  • Full Access: גישה מלאה לספר המוצרים.
    רק משתמש עם גישה כזאת יכול לערוך את ספר המוצרים.   להזכירך שיש מערכת הרשאות ידנית על כל שדה, לשונית ולחצן.

הרשאות ויכולות לסגן מנהל

להלן רשימת היכולות (מתוך הקוד) למשתמש שהוגדר כסגן מנהל:
  • הוספת מילים למילון בדיקת האיות.
  • הרשאת מחיקה למגעים והתקשרויות בתוך ה-CRM, ראו הדרכה בעמוד הרלוונטי (פרק 2 של הספר הזה).
  • עריכת כותרות הפריטים בתפריט הראשי (עץ) ובתנאי שיש למשתמש גישה לאותו הפריט.
    לשינוי הכותרת, קליק ימני על הפריט ואז קליק שמאלי על ערוך כותרת פריט (ריבוי שפות) .
  • גישה לפריטים הבאים מתוך תפריט "יסודות המערכת":

    הגדרות עץ מסמכים ותבניות   הגדרות דואר אלקטרוני   הגדרות: טלפוניה וממשק PBX   רכיבי טקסט עבור מודולים   התראות לפי אירועים

    הגדרות: שירות סנכרון קבצים   הגדרות: תהליכים בצד השרת וממשק WEB API וכל הפריטים שמגיעים מתחתיו (ממשקים לקליטת לידים ובוחן כשירות למצטרפים).
  • גישה לפריטים הבאים מתוך תפריט "מנהל מערכת הייפר":

    צפייה במסד הנתונים (קריאה בלבד)   יומן הודעות מיישומים בצד השרת   חקור יומן שינויים (במידע)   לכידת החלון של הייפר לתמונה

הרשאות ויכולות למנהל ראשי

כל מה שאפשרי לסגן מנהל ובנוסף הקוד של הייפר מאפשר את הרשימה הבאה:
  • עריכה מלאה של כל יסודות המערכת (כל הפריטים שבעץ).
  • עריכת כותרות והרשאות הגישה לפריטים בתפריט הראשי (עץ), בתנאי שיש למנהל גישה לאותו הפריט.
    שינוי כותרת הוסבר לעיל. לשינוי הרשאות, קליק ימני על הפריט ואז קליק שמאלי על ערוך הרשאות פריט .
    שימו לב: גם מנהל מערכת יכול להיות חסום מגישה לפריטים, על פי שדות הגישה שתוארו לעיל או אפילו אם מנהל ראשי אחר חסם אותו...
  • גישה לממשק DBA של הייפר:   ניהול ותחזוקה של מסד הנתונים
  • גישה לממשק "דריסת כותרות" של תוכנת הייפר ושל האתרים המבוססים עליה:   שכתוב כותרות / תרגומים של יצרן התוכנה
  • האפשרות לשלוח פקודות טכניות למודולים בצד השרת או אצל משתמשים אחרים:   הפעל פקודת מערכת