מבוא להגדרות, הרשאות ותחזוקה

הייפר אמורה להיות האבולוציה הבאה בתחום ה-CRM וה-ERP, לנהל את הארגון בראיה של Relationship, Accounting & Production.
תקשורת (דואר אלקטרוני, טלפוניה, מסרונים), מערכות יחסים עם לקוחות, ספקים ועובדים, הנהלת חשבונות, מלאי, ייצור, שירות, שיווק ומכירות.
הייפר בנויה להיות קלה ומינימליסטית (עד כמה שניתן), יש לה בנוסף Web API וגם מנוע הרצת קוד (Script), המאפשרים למנהל המערכת להתערב בקרביים של התהליכים בתוכנה.

בפרק זה נלמד את כל מערכת ההגדרות וכלי התחזוקה הייפר, כולם מופעלים מיישום הלקוח (SYE Hyper Client Application) ולחלקם השפעה על יישומים אחרים המופעלים על גבי השרתים השונים בארגון (אתר, API, PBX ועוד).
להלן דוגמה לתפריט ההגדרות. אצלך בהייפר יכול להופיע עץ שונה בהתאם להרשאות ולמודולים הפעילים...

hyper settings in home page menu
התפריט מתחיל בהיררכיה:
הגדרות כלליות (לכל הארגון) ← הגדרות לפי ארץ (בה יש לארגון פעילות) ← הגדרות סניפים (תחת ארצות) ← הגדרות על פי סניף ו/או שפה !

מבחינה חשבונאית, כל מסד נתונים של הייפר מייצג רק ישות משפטית אחת (חברה פרטית / ציבורית / עוסק פרטי / עמותה). לכן קיימות הגדרות ראשיות כגון מטבע ניהול ספרים, מעמד משפטי, מדינת הרישום ועוד.
הפעילות עצמה יכולה להיות גלובלית, במספר מדינות, איזורי זמן ובשפות שונות.
בנוסף, קיימת טבלה לשיוך מסדי נתונים נוספים עבור תאגידים (פירמידת אחזקות) ואיחוד עוסקים לענייני מס בלבד (מבנה חברות "אחיות").
הלמידה לפי סדר תתי העמודים (אינדקס בצד ימין), בהמשך העמוד הזה הסבר על הרשאת "מנהל מערכת" וסגנו.

מה קורה אחרי שמירת הגדרות חדשות ?

עליך לקרוא בכל עמוד הדרכה האם קיים מנגנון יישום הגדרות אוטומטי או לא. הרעיון המסדר הוא פשוט:
  • הגדרות יסוד אינן מתעדכנות מיד בכדי לאפשר למנהל המערכת להשלים את כולן בכל העמודים (טבלאות) ואז לבקש מהמשתמשים להכנס להייפר...
    מנהל המערכת עצמו ו/או משתמשים נוספים יכולים לבחון את המצב החדש באמצעות הלחצן טען הגדרות הייפר מחדש מתפריט הכותרת של הייפר.
  • הגדרות פשוטות כמו תוכן (טקסט), תיבות דוא"ל, קליטת לידים (ועוד) שולחות הודעת רענון אוטומטית לכל היישומים המחוברים לאותו מסד נתונים.
    לעיתים קיים לחצן פרסם נפרד בממשק ולכן יש לקרוא את ההדרכה עבור כל עמוד הגדרות...

מנהל המערכת הוא כל יכול ויש לו סגן

מערכת ההרשאות של הייפר היא ברובה "ידנית" = הכל פתוח למעט חסימות שהוגדרו. היתרון הוא כמובן הגמישות אבל החסרון הוא כמות העבודה הנדרשת להטמעה.
לכן הוספנו הרשאות יסוד הנאכפות מתוך הקוד של הייפר, מקצרות מאוד את תהליך ההגדרה ומונעות חשיפה למידע שאינו מיועד למשתמש.

מפרט ההרשאות המלא למשתמש, נמצא בעמוד הזה, כעת נתרכז בשדה אחד מתוכו "מורשה לערוך את יסודות (הגדרות) המערכת".
השדה מאפשר לך לבחור ערך אחד מתוך שלושה:
  • לא (משתמש רגיל): למשתמש לא תהיה גישה ליסודות המערכת (כל העץ המצולם לעיל, יוחבא במלואו).
  • כן (מנהל ראשי): גישה מלאה להגדרות הייפר. שליטה מלאה בהרשאות, בהתנהגות התוכנה וגישה למסד הנתונים לפתרון בעיות.
    נדגיש, שאפילו מנהל ראשי עדיין כפוף לשדות ההרשאה האחרים ברשומת המשתמש.
  • סגן (מנהל חלקי): כמו משתמש רגיל, אבל עם היכולת לשלוט על הגדרות דוא"ל, PBX, ממשקי אינטרנט, תכנים ורשימת מילים בכלי האיות.
    בעצם סגן מנהל הוא פותר הבעיות שלנו ומקבל כל מיני יכולות נסתרות במודולים, לדוגמה הרשות למחוק רשומה במגעים והתקשרויות גם לאחר 20 דקות.
    הייפר מכילה מנגנון הגבלה חכם שסגן מנהל לא יוכל לתת הרשאות "מנהל ראשי" למשתמש אחר או חשיפה מוגברת ללקוחות / ספקים / יומנים וכו'.

ריבוי מנהלים

אפשר להגדיר ריבוי משתמשים בהרשאת מנהל מערכת או סגן. כל מנהל ראשי יכול לבטל הרשאה למנהל ראשי אחר (כי לא רצינו להגדיר "אלוהים" במערכת ההרשאות).

הרשאות ויכולות מובנות לסגן מנהל

  • הוספת מילים למילון בדיקת האיות.
  • הרשאת מחיקה למגעים והתקשרויות בתוך ה-CRM, ראו הדרכה בעמוד הרלוונטי (פרק 2 של הספר הזה).
  • עריכת כותרות הפריטים בתפריט הראשי (עץ) ובתנאי שיש למשתמש גישה לאותו הפריט.
    לשינוי הכותרת, קליק ימני על הפריט ואז קליק שמאלי על ערוך כותרת פריט (ריבוי שפות) .
  • גישה לפריטים הבאים מתוך תפריט "יסודות המערכת":

    הגדרות עץ מסמכים ותבניות   הגדרות דואר אלקטרוני   הגדרות: טלפוניה וממשק PBX   רכיבי טקסט עבור מודולים   התראות לפי אירועים

    הגדרות: שירות סנכרון קבצים   הגדרות: תהליכים בצד השרת וממשק WEB API וכל הפריטים שמגיעים מתחתיו (ממשקים לקליטת לידים ובוחן כשירות למצטרפים).
  • גישה לפריטים הבאים מתוך תפריט "מנהל מערכת הייפר":

    צפייה במסד הנתונים (קריאה בלבד)   יומן הודעות מיישומים בצד השרת   חקור יומן שינויים (במידע)   לכידת החלון של הייפר לתמונה

הרשאות ויכולות נוספות למנהל ראשי

  • עריכה מלאה של כל יסודות המערכת (כל הפריטים שבעץ).
  • עריכת כותרות והרשאות הגישה לפריטים בתפריט הראשי (עץ), בתנאי שיש למנהל גישה לאותו הפריט.
    שינוי כותרת הוסבר לעיל. לשינוי הרשאות, קליק ימני על הפריט ואז קליק שמאלי על ערוך הרשאות פריט .
    שימו לב: גם מנהל מערכת יכול להיות חסום מגישה לפריטים, על פי שדות הגישה שתוארו לעיל או אפילו אם מנהל ראשי אחר חסם אותו...
  • גישה לממשק DBA של הייפר:   ניהול ותחזוקה של מסד הנתונים
  • גישה לממשק "דריסת כותרות" של תוכנת הייפר ושל האתרים המבוססים עליה:   שכתוב כותרות / תרגומים של יצרן התוכנה
  • האפשרות לשלוח פקודות טכניות למודולים בצד השרת או אצל משתמשים אחרים:   הפעל פקודת מערכת




בהצלחה לכולנו...